Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Nouvelle interface
Article dans une revue

Exploring consumer mobile payment adoption in the bottom‐of‐the‐pyramid context: A qualitative study

Abstract : This article investigates the factors influencing mobile payment in China's bottom-of-the-pyramid (BOP) market via in-depth interviews with mobile payment users in several geographic regions in China. This article investigates factors influencing mobile payment adoption in the BOP context. The results show that product bundling, aftersale services, interference from other institutions, perceived corporate integrity, and monopoly and information opaqueness can influence mobile payment adoption in the BOP context. The findings will help practitioners understand and improve mobile payment adoption in the BOP context.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

https://hal-rennes-sb.archives-ouvertes.fr/hal-02329187
Contributeur : Elise BOUVET Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mercredi 23 octobre 2019 - 14:37:52
Dernière modification le : samedi 6 août 2022 - 03:22:30

Lien texte intégral

Identifiants

Collections

Citation

Rajibul Hasan, Yinggang Liu, Philip Kitchen, Mizan Rahman. Exploring consumer mobile payment adoption in the bottom‐of‐the‐pyramid context: A qualitative study. Strategic Change, 2019, 28 (5), pp.345-353. ⟨10.1002/jsc.2289⟩. ⟨hal-02329187⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

47